HTML

Kolbászra várva

2010. május 14-el megalakult az új magyar országgyűlés, kétharmados többséggel. A magam részéről szkeptikus vagyok az elkövetkezendő négy évvel kapcsolatban, én bízom benne, hogy alaptalanul.

Friss topikok

Linkblog

Archívum

Harmadik napja - Választásra készülve

2010.05.16. 23:26 ATmannn

Már lehetett hallani róla sokat, hogy a parlament létszámát 200 főre csökkentik. Mindenki attól rettegett, hogy csak egyéni képviselői rendszer lesz, ami a kis pártoknak, mozgalmaknak nem kedvez. A jelen kiszivárgott terv szerint ennek a kétszáz főnek a fele lesz egyéni jelölt, a többi listás. Sokszor elgondolkodtam, hogy az egyéni jelölteknek, vagy legalábbis ennyi egyéni jelöltnek van-e értelme. Sok esetben az az érzésem, hogy leginkább úgyis pártkatonák kerülnek be (négyévente jó ha egy független bekerül...) és sok biztos nevet is egyéni körzetekben indítanak, hogy a listáról még több pártkatonát delegáljanak. Ha megnézzük a jelenlegi rendszert, akkor azt láthatjuk, hogy egy listán alig több, mint 50%-ot kapott párt kapta a parlamenti helyek több mint kétharmadát. Szerintem ez nem korrekt, mert az ország 45% nem a Fideszre voksolt.

Persze, így volt ez korábban is, s tudom, hogy a rendszerben vannak fékek, de én inkább híve vagyok egy tisztán listás rendszernek, valamint az 5%-al sem értek egyet. Ha úgyis szép kerek 200%-at akarnak, én amondó vagyok, lehessen 1%-al is bejutni. Vagy urambocsánat, akkor legyen a fele egyéni és akkor is 1%-al. Ez reprezentálná a magyar akaratot. Lehetőséget adna a kis pártoknak is, mert százezer ember képviselete, azért nem kisebbség, ha a 10 milliós magyar lakosságot nézzük. Én országos listát látnék szívesen. Ja, igen: 1%-al tudom, hogy bekerülhetnek a szélsőségesek, viszont ők is léteznek, bármennyire is nem szeretem őket.

Szólj hozzá!

Címkék: választás fidesz országgyűlés

A bejegyzés trackback címe:

https://kolbaszravarva.blog.hu/api/trackback/id/tr712008819

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása